Monday, December 26, 2011

Springclean

Helaas, wat ik wilde is niet gelukt. Ik zie wel eens weblogs die naast de hele foto tekst hebben, maar dat krijg ik helaas ( nog) niet voor elkaar. dus dan toch nog maar even zo.....
 
Alle rommel eerst uit het hok, zodat er orde geschept kan worden. Leuk hoor, zo’n Fantasyhobby, maar in de loop der tijd hebben we inmiddels aardig wat verzameld. En dat neemt ook allemaal zijn plaats wel in.Overigens is de mand die daar op de achtergrond staat de oorzaak van mijn * bedrijfsongelukje* Het deksel viel precies met het slotje op mij pink. Ik dacht even “auw”en ging verder, maar toen zag ik ineens overal bloedvlekken. Had niet gedacht dat dat zó hard kon bloeden zeg! Overigens had ik achter het hok opruimen dochter gezet, omdat ik haar ’s morgens iets in die richting had horen mompelen, maar dat had ik even verkeerd begrepen.
Toen ik daar achter kwam ben ik er maar gelijk zelf aan begonnen. No better time then the present! Want om zo’n beetje alle dingen die ik op mijn lijstje heb staan te verwezenlijken moest ik toch echt eerst de droger naar het hok verplaatsen, en om de droger naar het hok te verplaatsen, is het best wel handig als je dat eerst opruimt leek mij!Dus zodoende was ik opgewekt aan het opruimen van het hok begonnen….
 En als dat gebeurd is, ziet de verzameling Fantasykleding er ineens zó uit. Alles netjes aan hangertjes, netjes naast elkaar. Daar wordt een mens toch ontzettend blij van. Voor de mand waarvan het deksel zo lelijk op mijn vinger gevallen was heb ik overigens ook een mooie oplossing gevonden. Op de plank die erboven zit heb ik twee spijkertjes geslagen, en als we nu in de mand moeten zijn, kunnen we het deksel aan die spijkertjes vastmaken. Geen ongelukjes meer!
Nog meer *rommel* Alle schoenen, jassen, regen-en scooterkleding. Toen ik dat zo bij elkaar zag kon ik bijna niet geloven dat we maar met twee dames in dit huis leven....
 Nog een kleine reparatie, en het inruimen kon weer beginnen.
Door het opruimen had ik ineens weer een paar planken over, waar ik mooi o.a. de voorraad kattebakkorrels kon opbergen. Het hok is nu, met de droger erin wel vol, maar dat is eigenlijk maar goed ook. Lege plekjes hebben in dit huis de neiging om rommel te gaan verzamelen…….
En terwijl ik hier druk mee bezig was kwam dochter thuis.....Die wilde nog wel even naar de markt, voor een paar zeer nodige boodschapjes, dus heb ik mijn opruimwerkzaamheden even heerlijk onderbroken. Eindelijk weer de al lang nodige superlijm gekocht, en een pompje voor onze mega-katten-drinkbak. Gelijk nog maar een flinke rol ducktape meegenomen, altijd handig 
Weer thuis gekomen bleek dochter ook ineens aangestoken te zijn met het opruimvirus, en ging zij vast in de kleine kamer aan de gang 
Het resultaat daarvan is, dat ik nu dit verslag achter een super leeg bureau in de kleine kamer zit te maken  We hebben nl gelijk samen de droger verplaats, en vervolgens mijn bureau hierheen verplaatst. Ikea, you got to love them. We hebben bij de verhuizing maar één deuveltje overgehouden, en mijn moondragon heeft ook nog een bedrijfsongelukje gehad. Beide vleugels eraf gebroken  Maar gelukkig had ik net de EHBOkist voor fantasyfiguren aangevuld ( superlijm!) en zit in nu met op al mijn vingers harde plekjes van de superlijm, maar mijn draakje hangt weer te vliegen 
Overigens..... Voor jullie allemaal denken, wat zijn dat voor superdames, de verhuzing van mijn bureau had een kleine prijs..... Omdat ik daar (nog) niet op voorbereid was, had ik mijn bureau nog niet opgeruimd. En aangezien de verhuizing in een super korte tijd heeft plaats gevonden moesten we de *rommel* die ik inmiddels al weer daar verzameld had *even* kwijt..... Ach, zo heb ik morgen nog wat te doen.....
     
Tip van de dag: Schep (weer) eens wat orde in je leven.

No comments:

Post a Comment