Monday, December 26, 2011

O Denneboom, o denneboommmmm


Ja, ja ik weet he, het is dinsdag, maar dit moet ik toch even delen. Het jaarlijks weerkerende moment van een denneboom in huis zetten is weer aangebroken. Ik vind het altijd zalig en weiger dan ook een kunstexemplaar te kopen. Maar ja, dat houdt dus wel in dat je een exemplaar naar je hol moet zien te slepen. Zo koop ik altijd een klein boompje in pot, die houden doorgaans langer hun naalden vast, maar aangezien mijn enige vervoer natuurlijk nog steeds de scoot blijft wordt dat wel een enigzins *leuke* aangelegenheid. Vandaagdus samen met dochter na mijn werk op kerstbomen jacht. Ik had mazzel, de bui die 's morgens viel had toch besloten dattie 's middags echt uitgregend was, dus we reden begeleid door een lekker zonnetje richting kerstbomenboer. En dan komt het, een niet al te scheef, niet te vol, wel mooi rond en niet te duur exemplaar uitzoeken. "Nee, hier zit een deuk, neeheee, die is echt te groot, ja die lijkt wel wat, ow die is echt mooi, ja dát wordt hem!"  gezegd zo gedaan, leuk boompje voor maar 12,50, dus prima keus zou je zeggen. Maar ja, wat even latr duidelijk werd, was dat die *kleine* boom toch iets minder klein was danverwacht. Ja wat wil je als je eerst naar een megaboom hebt staan kijken, daarnaast lijkt elke andere boom al snel klein. Maar het moest tochop de scoot naar huis.....
Laten we het hierop houden: Al hadden we bekijks, ik heb niks gezien, want ehhhh ik zag zowiezo niet zoveel.......

We zijn veilig en heelhuids thuis gekomen, OOK de boom! Maar het duurde wel ietsje langer dan voorzien 

Tip van de dag :  Grootte is betrekkelijk...........

No comments:

Post a Comment