Monday, December 26, 2011

Artistiek verantwoorde boom

Lekker vroeg dit jaar, maar het kon even niet anders.Mijn trouwe fans herinneren zich het O Denneboom,_o_denneboommmmm verhaal van verleden jaar misschien nog wel. En aangezien dochter aanstaand weekend echt geen tijd heeft moesten we echt gisteren samen op kerstbomenjacht gaan.Ik vind het nou eenmaal toch fijner ( en veiliger) om dat samen te doen. Ik zie nu ik het verhaaltje terug zie wel dat de boom flink wat duurder geworden is (  mooi 20 % !!) Maar de buit was weer binnen. Boom was ongeveer net zo groot als vorig jaar, dus die foto is wel tamelijk betrouwbaar.Ik merk echter wel dat ik er steeds handiger in word, het viel me eigenlijk best mee dit keer.

En gisterenavond hebben we dus maar gelijk opgetuigd. Was een heel werk zo alles bij elkaar, want ik had verzonnen dat de boom maar in de pot van mijn grootste kamerplant moest. Op zich nog wel even moeilijk, die plant had ik nl al 22,5 jaar!! Gekregen op 26 mei 1987.... Maar ja, hij groeide ergens toch echt wel uit zijn fatsoen, en bovendien is het helemaal niet leuk om een plant in zo'n grote pot te hebben met die twee fluwelen terroristen hier in huis.De stek die we in een iets minder grote pot hebben geplant is nu al half uitgegraven  Daar moet ik me dus nog even op bezinnen. Ze weten het nog niet, en verdienen het eigenlijk ook niet, maar voor de kerst krijgen ze een megakrabpaal tot aan het plafond, en die kan mooi staan waar dus nu de kerstboom (uiteraard tijdelijk) staat.

Onder het genot (?!?!?!) van ons kerstklokkenspel hebben we de boel versierd.Overigens doen de kerstliedjes het trouwens goed dit jaar. Zoals ik al eerder schreef er wordt weer vol verwachting iedere dag een deurtje geopend ook!

Ons kerstklokken spel en de zeer gewaardeerde Adventskalender!

We hebben dan onder het versieren uit volle borst mee ge la-la-la'd Want we zijn jammer genoeg niet erg tekstvast. De eerste paar woorden/regels kenne we best wel, maar het gaat al snel in Lalalalala over. Maakt niet uit, als de spirit er maar in zit!
En dit is 'm dan, onze artistiek verantwoorde boom!

Overigens voor de goede kijker, ja, er zitten 3 pieken in! Wij ( dochter en ik) kunnen erg goed onthouden, alleen niet zo lang. Aan het aantal pieken is te zien voor het hoeveelste jaar wij u een zwart/oranje boom hebben. Twee jaar geleden zat mijn dochter nog op de mode commercie stroming van het mbo. Zij leerde veel over kleuren en dergelijke, en vond dat het écht niet meer kon, zo;n rommelige boom, of we niet eens wat anders konden doen. Zo gezegd zo gedaan, het zou een zou een zwart oranje boom worden. En ooit, ooit had ik in een opwelling eens een zwarte piek gekocht. Maar toen wij in de winkel ballen enzo aan het kopen waren, wisten we tamelijk zeker dat we die toen aan een vriendin gegeven hadden, omdat het natuurlijk geen gezicht is, een zwarte piek in een boom vol rode zilveren en verder in de loop der jaren bijeengesleepte rotzooi. Dus nog maar een nieuwe zwarte piek gezocht en gevonden! En zo verging het ons vorig jaar eigenlijk weer. Terwijl we de boom kochten en nog wat tussen alle leuke spulletjes neusden, herinnerden wij ons ineens weer dat we helemaal geen zwarte piek hadden, die hadden we immers toch weggegeven..... En wederom vonden wij en zwarte piek! Dat was nummer twee... En dit jaar: "Ow ja, ehhh we hebben geen zwarte piek, da's waar ook, die hadden we toch weggegeven?!?!?!" Helaas geen piek kunnen vinden deze keer, maar wel een prachtig glimmend zwarte kerstboom met aan de onderkant een gat, die konden we mooi als piek gebruiken! Yeah right. Nou ja, dat er iets mis is met ons geheugen, dát weten we allang!

Er bleef nog een mooi oranje *parel*snoer over, en daar ben ik nog even artistiek mee aan de gang gegaan. Wij zijn er klaar voor  

Tip van de dag: Haal de kerstsfeer in huis 

No comments:

Post a Comment