Monday, December 26, 2011

En het werkt! 5 juli 2008


Zo, weer eens even rustig de tijd nemen om te bloggen dit keer. Want wat is dat toch leuk. Zo kom je van het een in het ander trouwens. Ik had een reactie op gisteren, en ben uiteraard even wezen kijken bij degene van wie ik de reactie had gekregen, en wat een leuk blog zeg. Ik hoop dat diegene er nog lang mee doorgaat. Ik heb hem gelijk bij mijn favoriete blogs neergezet. En ja, grote errug lieve zus, we (....) hadden idd iets fout gedaan, er moet geen www. in, maar een http . Nu doetie het dus wel hoor.Ik heb er inmiddels nog één toegevoegd. Dat ging natuurlijk niet zomaar...... Zag ik onze httpfout gelijk kon ik maar niet vinden wat ik in de tweede link fout had gedaan, maaaaar , na enig puzzelen kwam ik er toch uit. Erg leuk log, helemaal mijn idee van leuk!

Ik vond het overigens al heeeel erg knap dat ik ongeacht de tijdsdruk nog even een *kerstbal* in elkaar heb geflanst hoor, er is dus echt wel iets blijven hangen. Van dat gedoe met adobe minder vrees ik, dat ging geloof ik toch wel allemaal erg snel. Alhoewel, misschien niet helemaal zoals jij het zou doen, heb ik er toch een acceptabele grootte van foto van weten te maken. Maar goed, dat komt nog wel eens, ik vond het errug gezellig gisteren ,( dus LEUK!) dus wat mij betreft is het voor herhaling vatbaar.

In mijn blog gisteren had ik nog het Diddle verhaal beloofd. Hie komt het dan:
Al ben ik dan 42, ik ben dol op Diddle, schattig al die spulletjes, en ik heb ook altijd een Diddle blokje in mijn tas. De doktersassistenten krijgen van mij altijd aanvraag vervolg medicijnen van mijn klanten op een Diddle briefje. Toch weer iets leuker dan zo'n saai door de werkgever veschaft blokje, niet dan? Maar goed. waar internet al niet goed voor is, natuurlijk heeft Diddle zijn eigen site. Ik heb daar nog een poosje geprobeerd Galuppy te verzorgen, maar dat lukte niet erg goed, want dan vergat ik hem weer twee dagen en dan wassie niet erg gelukkig, dus het lukte voor geen meter om daar punten te krijgen. Maar ik heb wel al erg lieve visitekaartjes, en er staan ook leuke spelletjes. Één daarvan is de kralenketting van Diddelina bij elkaar zoeken. leuk spel, en als je klaar bent kun je je score opsturen. Altijd leuk natuurlijk je naam op zo'n lijstje, dus dat doe ik dan ook. Is dan ook gelijk weer zo'n ( gelukkig) tijdelijke verslaving, dus ik had heel wat scores ingevoerd. Op een dag lag er een heeele grote enveloppe in mijn brievenbus.... Van Diddle, allemaal leuke Diddle hebbedingetjes. heb ik gewoon één of ander kind zijn prijs afgetroggeld  Ach ja, wat je leuk kunt vinden he. Ondanks mijn leeftijd kan ik nog steeds van vele ( kinderlijke) genoegens genieten  

Maar vandaar dus de Diddlebanner. Dát vind ik nou leuk! Het is echt een hele leuke site, ook voor kinderen. heel veel plezier voor wie er een kijkje wil nemen.

Goed, nu mijn titel van vandaag: Het leven is leuk. En het werkt!

Wat bedoel ik daar nu weer mee zul je vragen? Goed, ook dat zal ik toelichten. Zoals ik in mijn eerste entrie schreef, ik ben hiermee begonnen na een ongelofelijke aanval van zelfmedelijden. Is het leven wel zo leuk vraag je je al snel af als je zo'n bui hebt. Niemand vindt mij lief, leuk,aardig, slank genoeg en ga zo maar door. Tja, als je in zo'n gedachtencirkeltje terechtkomt, dan is het einde al snel zoek, vooral omdat cirkeltjes helemaal geen einde hebben   Snel doorbreken dacht ik dan ook. En het leuke is dan ook, als mij al iets gebeurd waar ik me aan zou kunnen ergeren denk ik: Hoe kan ik dit in mijn blog verwerken. Er mogen geen negatieve vervelende dingen in, en laat ik je zeggen: De meeste dingen kun je heel makkelijk ombuigen en van de humoristische kant bekijken. Het leven schijnt mij al veel leuker toe, en beter nog, het is nog besmettelijk ook! Zo stond ik bijvoorbeeld vandaag op mijn gemak boodschappen te doen. Eigenlijk was ik alleen naar die winkel gegaan om 2 doosjes kersen ( waarvan ik er één al bijna op heb!) te kopen, maar ik had toch ineens voor 35 euro boodschappen. En toen kwam het, ik stond al bij de kassa, de man voor mij was vergeten zijn brocolli af te wegen, dus de kassière dacht mij *even snel* tussendoor te helpen, ik had niet eens mijn portemonnee bij me. Shoot, ow ja, dat was ook zo, halverwege mijn werkochtend had ik dat ook al gemerkt, maar ja, chaoot als ik ben, was ik dat alweer vergeten en was ik toch rustig boodschappen gaan doen. Maar vrolijk als ik momenteel ben biechtte ik het gezellig op, en de kassière liet iemand komen die mijn ijs, vlees en melkproducten in een tasje deed om in de koeling te zetten. No problem, BRB!. Hard naar huis fietsen, jahaaa, ik was op de fiets !!! Snel portemonnee gepakt, op de scoot terug ( ben niet achterlijk hè, had al genoeg gefietst!!) En lachen aan de mensen die net aan de kassa gezegd: "Tja doet zo moeilijk boodschappen zonder portemonnee hè!"Geen kwaad gezicht gezien , terwijl ik toch soort van voorpiepte, zelfs nog klein gezellig babbeltje. Dus, het lijkt zelfs wel besmettelijk te zijn .

Goed, het is al weer een hele lap tekst geworden, ik zal het hier maar bij laten voor vandaag. Straks komt Diana, dan heb ik er toch geen tijd meer voor. Huis is gelukkig al tamelijk opgeruimd, dus daar hoef ik ook niks meer aan te doen. Nog even mooie foto zoeken. Ow ja, dat moet ik nog wel even doen, alle foto's op één formaat brengen, dat is mooier.

het leven ís leuk, en wordt steeds leuker zo  



Dit is het kasteel van Bran, waar zogeheten Dracula zou hebben vertoefd....Eén van de Roemeense bewoners waar Bram Stoker zijn verhalen op gebaseerd heeft.... Hierover, en mijn bijzondere reis naar Roemenie later meer.

PS
wokken moet er toch nog even bij, was nl erg LEUK! En lekker natuurlijk, veel te lekker. Nou ja hopen op  mooi weer maar weer dan morgen, kan ik weer fietsen en misschien zelfs nog een flink stuk wandelen.

No comments:

Post a Comment